Archlord - Neden MMORPG Camiası Rezil Durumda?

17-5-2007

 Kendimi her zaman bir MMORPG (Multiplayer olarak eşşek kadar dünyalarda yaratık kesmecelik) sever olarak tarif ederim. Ancak düşününce düzenli olarak oynadığım yegane MMORPG Guild Wars. Bu arada GW MMORPG bile değil ya neyse...

Bu acıklı durumun (gözlerinizin sulandığını hissedebiliyorum) nedeni ben değilim, bu işin nedeni piyasanın WoW (World of Warcraft) klonu MMORPG' lar ve MMORPG yazıp bir yılda köşeyi dönmeyi planlayan ve genelde 3 arkadaş olan insanlar.

Piyasaya çıkacak herhangi bir MMORPG da çok basit bazı özelliklerin olması gerekiyor,

- İyi Grafikler
- Sağlam bir dövüş sistemi
(Guild Wars ya da GAH -Rome Rising gibi)
- Kullanılabilirlik
Oyun geliştiriclerinin neden kendilerini kullanılabilirlik ilkelerinden bağımsız gördüklerini çözemiyor. Bir MMORPG' a günde üç defa tıklıyorsam her seferinde onu yapan ve zaten benden de it gibi parasını almış olan 3 dallama firmanın logosunu neden her seferinde görmek isteyebilirim ki? Yoksa mazoist bir kitleye mi bu oyunları pazarlıyorlar. WoW düşününce neden olmasın, heh...
- Adam gibi questler
Eğer bir MMORPG da daha quest olarak boktan bir değneği başka bir hıyara götürmem verilirse, o değneği oyun geliştiricilerine ve manyak quest' i yazan hayal gücünden nasibini almamış arkadaşlara bizzat ben ileteceğim.

Buraya nereden geldik?

Dün Archlord'  u oynadım oyunun 1440x900 çözünürlük desteklememesi bir yana, oyunun kendisi de tam bir felaket. Önce acaba sadece ben mi öyle düşünüyorum derken oyunu internetten kontrol ettim ve herkes benzer fikirlere sahip. Lütfen, lütfen, lütfen adam gibi oyunlar yapın biz de bu oyhunları oynayalım...

Yeni oyunlardan umudumuz var ama herhalde bizi Guild Wars 2 paklayacak gene.

Recent Blog Posts

See all of the blog posts